måndag 13 april 2009

Lat-het eller kort minne?

Jag är ingen rökare..
Jag vill inte ha cigarettrök i min lägenhet.. är det så svårt att förstå?

En kort tid efter att vi flyttat in i vår lägenhet kände vi hur det började lukta rök i HELA lägenheten ofta på kvällen.. efter ett tag insåg vi att det var grannen som stod utanför i loftgången och rökte just under luftintaget till lägenheten..

Efter mycket muttrande från mig bad Robin grannen snällt att gå ner eftersom att det INTE är mysigt med cigarettrök i lägenheten.. Hon verkade smått sur men har hållit sig nere på marken med sina giftpinnar..

Fram tills NU.. Är det lathet eller kort minne som gör att hon tillsammans med vänner står utanför vid luftintaget och röker? Eller är det bara av respektlöshet? *morra*
Jag var snabbt ute och frågade om d inte kunde gå ner för o röka.. "jooo".. Tror inte budskapet gick o misstolka då jag var rätt barsk och kort i tonen.

Mutter mutter.. ska banne mig ta det där med hyresvärden om hon inte skärper sig.. jag är ingen rökare och har inte tänkt vara passivrökare i mitt hem..

Inga kommentarer: