torsdag 19 augusti 2010

Tar jag priset eller?

Alltså, seriöst.. idag vinner ja f*n pris i virrighet!

På eftermiddagsfikat diskuterades att vara dagvill - jag berättade då om den veckan när hela veckan kändes som en torsdag. Chefen påpekar då att när man varken har koll på tid och rum så ska man ringa läkaren.

Efter fikat var jag in till min kollega MB - hon säger att hon ska gå till Frida och hjälpa henne med några saker. Jag tittar frågande på henne och frågar vilken Frida. Hon svarar: "Frida" och tittar tillbaka på mig i väntan på att jag ska koppla. Jag frågar återigen vilken Frida hon menar. MB svarar: "Men Frida, praktikanten som jobbar som sommarvikarie här.." Sedan tittar hon åter på mig och väntar på att poletten skall trilla ner och LÅNG tid tog det innan jag kopplade.

Hakar på MB till Fridas rum och slår mig ner på Fridas stol eftersom att hon inte är där.. Då traskar chefen förbi - Hon ser aningens jätte förvånad ut och lägger in backen när hon redan passerat dörröppningen till Fridas rum. Hon frågade snällt om hon skulle ringa läkare nu åt mig. HAHAHA!

Sedan fortsatte skämten resten av dagen huruvida MB och Frida skulle köra mig till läkaren..

O det kanske skulle behövts för den här virrpellan virrade bort handlingskorgen på Willys! HAHA - inte min dag som sagt..

1 kommentar:

Anonym sa...

Man måste också gå till skrivaren för att få ut papperna ur datorn... :S