söndag 24 mars 2013

Jobbig upplevelse..

Hade en väldigt trevlig resa till fjällen förra helgen i goda vänners sällskap. Åkte upp torsdag eftermiddag för att köra skoter en hel helg och ha trevligt.

Fredagen bjöd på väldigt bra väder. Killarna testade på att leka lite med sina skotrar medan jag och Terese stod och kikade på brevid de skotrar vi lånat.

Efter flera timmar ute i det fina vädret bar det tillbaka till stugan, bastu och middag.

Senare på kvällen anslöt kompisens flickvän till oss. Lördagen hade inte alls lika bra väder som fredagen. Det var kallt på morgonen så avvaktade någon timme innan vi begav oss ut.

Någonstans efter vägen lyckades jag köra ifrån veden som de surrat fast bak på skotern som jag körde.. Vi gjorde ett försök att göra brasa på hittad ved - men detta gick inte så vi fortsatte vår färd.

Efter en stund känner jag hur det blir varmt efter mitt ben. Jag tittar ner och ser hur det slår ut lågor genom sidokåpan på skotern, mot mitt ben. Jag slår snabbt av skotern, kastar mig av och börjar ösa snö. Skriker på kompisen som just försvinner över krönet. (Jag låg sist). Öser snö. Han kommer tillbaka, springer runt skotern och öser ännu mer snö. Terese kommer tillbaka, de får upp kåpan och hivar in ännu mer snö så branden slocknar..

Jag tittar senare ner på mina täckbyxor och inser att de smält nertill på benet. Jag är så otroligt tacksam att jag köpte nya skoterskor på torsdagen innan vi åkte till fjällen. Tänk om jag hade haft mina låga kängor - då hade täckisarna smält fast på mitt ben!!

Skoterskorna klarade sig och jag klarade mig utan skador. Men det var en otroligt jobbig upplevelse. Paniken och chocken över lågorna.. känslan av värmen efter benet..

Fy fan..

Sedan dåligt samvete när det inte ens var min egna skoter. Men mest troligt var det något elfel eller läckage som orsakade branden.

1 kommentar:

Simon sa...

Men fy så jobbigt :( Tur det gick bra iaf