söndag 14 april 2013

Negativ inställning - går bort

Det är roligt att det börjar bli vår ute och att människor börjar tina fram och faktiskt vill hitta på saker.

Det är himla skönt att man blir så pass mycket piggare av ljuset. Tänk, snart kan man gå klädd i shorts ute!

Tycker de är kul att vänner o bekanta hör av sig och vill hitta på saker. Varit en himla omställning från att knappt höra av någon till att många hör av sig.

Det som dock stör mig är när det blir sura miner ifall man vill vara ensam eller redan är uppbokad. Men hallå?!?!?!

Att inleda ett meddelande: "Du hör aldrig av dig.." - seriöst, hur roligt känns allt då? Min uppfattning är väl att det isåfall är bättre att säga; "Jag saknar dig och skulle gärna vilja hitta på något någon dag".

Jag vill även säga att ja bokar upp mina arbetsveckor väldigt mycket och strukturerat, därför vill jag kunna vara lite spontan på fritiden. Men jag behöver även egentid emellanåt.

Känn lugnet och TÄNK POSITIVT!

Inga kommentarer: