torsdag 10 april 2014

Guess what..vänner gör inte så!

Igår när jag vaknade och startade datorn för att kolla nyheter, facebook mm så upptäckte jag att en bekant till mig hade förlöjligat en annan kompis till mig på facebook.

"Älskar när man lägger en ärlig kommentar ! Och blir borttagen som vän!! Inte mitt fel att du förlora 80k på Volvon XX.." (XX= vännens namn - min redigering).  
 
Jag läste igenom alla kommentarer och "gillade" dem som påtalade att detta inte är okej beteende.
Jag känner och kände själv att jag blev upprörd. Jag tycker absolut inte att sånt här är okej! Jag tror även på att inte såna gånger sitta tyst och tiga - det kan lätt uppfattas som att man håller med.

Är man kompis/vän - så gör man inte på detta sätt! Sedan är det oavsett om man är kompis eller inte - oschysst att posta sånt här på fb!

Inga kommentarer: