tisdag 1 maj 2012

Ingen reklam.. tack?

En sak som återkommande stör mig.. är reklamutdelare. Fler och fler väljer att sätta upp skyltar vid sin brevlåda att de inte vill ha någon reklam. Vilket jag upplever respekteras för det mesta.

Men det nya är att sätta reklam på cyklar och bilar.. Innebär det att jag måste sätta "ingen reklam" på även dessa? - Det tycker inte jag ska vara nödvändigt.

Att det finns dem som sätter reklam på cykeln.. jaha, vad ska jag göra med den? Det innebär att jag måste en extragång förbi soprummet alternativt hitta en soptunna. Eller kan man klassa detta "reklamsätt" som nedskräpning?

O dem som sätter på bilen - Men LÅT BLI MIN BIL! Ingen annan har nå med min bil att göra. O allra minst om det handlar om reklam! *morrar*

Vad tycker ni om allt det här med reklamutdelning?

2 kommentarer:

Simon sa...

De har ju reklamfinansierade radio å tvstationer så varför inte ha sånna parkeringar så om man inte vill ha reklam så får man helt sonika betala för parkeringen. Nä kör ut reklamen till den som delat ut den(expert eller liknande) å ge tillbaka den. säg att det inte är uppskattat att de som delar ut den kladdar på din bil!

Karlsson sa...

Är ju så uppskattat när dom placerar reklam på bilen och det sedan börjar regna så den smulas sönder till monekyler när man ska plocka bort det :(. Borde ge fängelse att dela ut reklam, ha reklam mitt i tv-program och alla dessa tele-försäljare/marknadsundersökningar....tvi.