fredag 10 maj 2013

Ständigt lyckliga fasaden..

Tycker det Mia Skäringer skrivit om att lyckofasaden tar död på oss var väldigt intressant och tänkvärt!

Är allting alltid bra? Nä, absolut inte. Jag brukar säga till personer jag möter i jobbet att livet är som en berg och dalbana. Ibland är man på topp - ibland inte. Och det är livet.

Jag tänker vara brutalt ärlig och säga att 2012 absolut inte var mitt år. Det är nog många bilmänniskor som undrar var jag tagit vägen. Men ärligt, det var de året med mest traumatiska upplevelser.
Det har tagit nästan ett år att bearbeta.. och jag är fortfarande inte där jag befann mig innan allt hände.

Men snart..  2013 ska få bli ett bra år har jag bestämt. Och det ska bli mitt år! Hade någon lustig dröm i natt att jag åkt fast för fortkörning typ 35 km/h på 30 km/h-väg. Mitt straff blev fängelse i 6 månader. Vaknade upprörd över att jag då skulle missa min semester. *skrattar*

Tänk, om allt alltid skulle vara bra. Så tråkigt livet skulle bli..?

Inga kommentarer: