lördag 2 november 2013

Kompisar är kompisar och inget annat..

När jag var yngre så försökte jag förklara för min dåvarande pojkvän att det inte skulle hända att jag blev kär i någon kompis.

En kompis är en kompis och kommer inte bli annat. Sa även att det skulle vara mer troligt att jag skulle bli kär i en vilt främmande tjej. Då fick jag som svar att jag skulle fundera på min läggning.

Jag är helt klar med min läggning - jag är hetero och inget annat. Men det jag menade är att de som är mina kompisar - oavsett kön. Jag kommer inte gå och bli kär i dem.

Jag har ett stort motorintresse, vilket är en mansdominerad sport. Detta innebär i sin tur att jag har mycket killkompisar som delar samma intresse.

Av och till genom mina år som vuxen har detta kunnat bli ett problem. Kompisar som inte bara klarat av att vilja vara kompis. Händelser och handlingar som sårat. Jag vill ju bara kunna vara mig själv.

Men ärligt, vissa saker sårar..