tisdag 6 januari 2015

Livets upp och nedgångar..

Jag brukar likna livet med en berg- och dalbana. Ibland är man på topp, ibland är man låg - men om man aldrig var låg så skulle man aldrig uppskatta topparna heller.. Jag tror även att livet måste svänga mer eller mindre.

Självklart uppskattar vi nog alla när det svänger mindre.

För min del om jag tittar tillbaka senaste åren så har det varit ganska stora svängningar. Händelser som fått mig att hamna långt ner och det har tagit tid att ta sig uppåt.

Jag har haft en uppåt period nu där jag pysslat om mig själv, varit ledig och bara försökt göra det som gör mig glad. Insåg igår att jag är duktig på att visa de personer som står mig nära när jag är på topp - men sämre på att visa när jag är låg. Jag har inga problem själv att finnas där och stötta när mina vänner är låga. Varför ska det då vara så svårt för mig att våga släppa in och visa mina dippar?

Hur är det för dig? Visar du alla sidor för dina vänner?

Inga kommentarer: