fredag 11 maj 2018

Helg och omgång nr 3 avklarad..

Så var omgång nr 3 av cellgifterna avklarade. Känns skönt och håller tummarna varje dag när jag vaknar att håret ska fortsätta att sitta kvar på huvudet. Ja, det är ett i-landsproblem huvuvida håret stannar eller inte när jag har metastaser lite här och var. Men det tar ju sin tid för håret att växa ut även för mig.

I övrigt har det varit så himla skönt väder ute.. senaste dagarna. Skönt att ligga i solstolen och halvsova. I dag blev det att sova inne i sängen efter att cellgifterna var avklarade. Jag blir så otroligt jätte trött av att cellgifterna. Men det känns betryggande att i princip varje gång ha samma sköterska som tar hand om mig och besvarar mina frågor. Pappa och Zanne blev dem som följde med och gjorde mig sällskap innan och under behandlingen. De händer både så mycket förändringar i vad mina mediciner heter, etc så det är svårt för mig att hålla reda på men det är skönt såna gånger när jag har sällskap och kan få anteckningar på vad som blivit sagt och överenskommet.

Nu blir det en lugn kväll och hoppas på en piggare morgondag.. 


Inga kommentarer: