torsdag 5 februari 2009

Det oförklarliga..?

Jag kan en del om datorer och jag känner folk som kan MYCKET om datorer. Folk som only buy the best thing.

Vi köpte en ny router igår då min trådlösa router inte riktigt gillar att 2 personer kör cs samtidigt. (Den låser sig).

Problemet på senare tid har varit då att när jag med min stationära dator försökt att ansluta till nytt trådlöst nätverk så startar den om datorn?!

Första gången hjälpte det att stänga av min ordinarie brandvägg och istället använda sig av windowsbrandväggen. Detta upptäckte jag efter ominstallation av trådlösa nätverkskortet.

Men denna gång fungerade inte det heller. Jag testade då att starta datorn i felsäkert läge och tänkte då ansluta till routern för det är inge problem när man väl en gång anslutit till nätverket... MEN då inträffar det för mig oförklarliga: Datorn startar om sig trots att det är i felsäkert läge!!! WTF! Någon som kan förklara?

Jag testade då att bara lägga till nätverket under favoriter.. Nemas problemas.. Då funkar det minsann? - Man kan ju bli fundersam över mindre...

Inga kommentarer: