torsdag 5 mars 2009

Att bli gammal..

Vem har egentligen inte åldersnojja över att bli ett år äldre?

Som liten önskar nog de flesta att de ska bli äldre eller tas för att vara äldre än vad de egentligen är.. men när man kommer till en viss ålder önskar man att det vore tvärtom.

Nu är det mindre än en månad kvar tills jag blir ett år äldre.. O hemska tanke ;) hehe, nä det känns inte så skrämmande i år faktiskt. Kanske beror det på att de flesta gissar på att jag är yngre än vad jag är. Tar det som en komplimang att jag inte ser allt för härdad och sliten ut.

Det enda positiva med att bli... håll i er.... halvvägs till 50 år är väl att bilförsäkringen blir markant billigare!

Jag köpte min pärla för snart ett år sedan och då låg de flesta helförsäkringar på 10 000,- eller mer. Nu när jag gör en check inför ett nytt försäkringsår så ligger de flesta mellan drygt 6 000,- och 8 000,-. Det är ganska stor skillnad om ni frågar mig. Damn i´m old! ;)

Inga kommentarer: