söndag 5 december 2010

Aaaaaction..

Skulle gå och duscha i fredags när jag reflekterade över att det blinkade blått på utsidan av fönsterkarmen.. Min första tanke var: Vad har jag i fönstret som gör att det ser ut att blinka blått?!

Såg sen att en polisbil kom rullandes in på min gata och stannade utanför min port.. Kikade nyfiket på de 2 poliserna som gick in i mitt trapphus.

Nyfiken som jag är kollade jag lite snabbt i titthålet och insåg att de kom till mitt våningsplan! - Jag bor längst upp..

Jag hann tänka att plingar de på hos mig så dööör ja :P Stod i handduk ute i hallen..
Men de plingade på hos grannen några gånger. Sedan bankade de på dörren.. Ingen öppnade..

Efter en stund bankade på igen - denna gången öppnar killen. Den manliga polisen traskar raskt in i killens lägenhet men är lika snabbt ute och konstaterar: "Vi är nog i fel trapphus..!".

Haha, stackars min granne - undrar hur skraj han hann bli?!

Inga kommentarer: