onsdag 19 december 2012

Var är föräldrarna?

Händelsen i Göteborg igår.. vad ska man säga? Jag förstår att folk blir upprörda över att bli uthängda i sociala medier som diverse nedlåtande saker.

Att det skulle leda till upplopp var väl kanske lite oväntat. Men det kanske ger en förändring av synsett på vad man får och inte får publicera på nätet. Och att polisen, skola m.fl. gör ett krafttag gentemot mobbing och förtal på internet. Det är INTE okej att skriva vad som helst om andra bara för att det är på internet!

Jag tänkte på om detta hänt under min tid som tonåring och i Skellefteå. Om det hade blivit upplopp så hade jag nog fått order av min mamma att bums komma hem. Inte för att jag med min uppfostran hade följt med alla andra ungdomar - för då hade jag haft en arg mamma sen. *skrattar*
Det är bra med kärleksfulla föräldrar som vågar ställa krav och vara lite besvärliga. Även om de egentligen inte är besvärliga - de bryr sig ju bara.

Det lite tragikomiska i det här i Göteborg: Läste att en del av de personer som blivit uthängda på instagram blivit kallade orrar. Vilket ska vara slang för h*ra.  
Men orre är ju faktiskt en hönsfågel!


Inga kommentarer: