tisdag 7 april 2015

Jag och mina snakes..

Det finns många som absolut inte förstår hur jag kan ha ormar som husdjur. Många är tveksamma till ormar för de går ju inte att "mysa" med.

Min uppfattning är att ormar eller framförallt kungspyton är en alldeles ypperlig orm att ha som husdjur - de hårar inte, tar inte speciellt mycket tid och framförallt är effektiva på dörrförsäljare ;)

Jag tycker om mina ormar - alla tre. Min uppfattning är även att alla tre har olika personligheter.

Jag kan tycka att det är avslappnande och rogivande att ta ut ormarna - ha dem kring min hals medan jag "doolar" på i lägenheten. Att ligga på sängen, kika på dem och bara filosofera medan de ligger och spanar - det är avslappnande!

Som barn hade jag nog aldrig kunnat tänka mig att jag skulle ha ormar som vuxen. Ärligt så var jag lite skeptisk i början - men inte rädd. Ormar är ju ett annorlunda djur mot för de "vanliga" husdjur som de flesta människor har.

Hittills har jag aldrig ångrat att jag skaffade orm..

Inga kommentarer: