tisdag 14 april 2015

Önskar..

Ibland önskar jag att jag kunde radera minnen, personer och händelser från mitt liv. Personer, händelser och minnen som tillhör det förflutna. Ja, det tillhör visserligen en del av det som format mig - men ligger det mer till last än till en lärdom?

Jag skulle önska att jag idag kände mig lika rik på vänner som förr - men det gör jag inte. Varför jag tappat en del vet jag inte. Att vara vänner tjej-kille är inte lätt. Jag tror att det är svårare för killar än tjejer. En del har jag nog valt att umgås mindre med eller inte alls efter att ha tröttnat på att måsta ständigt gränsätta: jag är inte intresserad av dig annat än som vän - men det accepteras inte.
Ärligt - det är sorgligt och tråkigt. Det känns som en förlust och en sorg.

Sammantaget - de finns det jag vill glömma. Det finns de som jag vill ha i mitt liv och som tappats bort. Vänskap som kanske kan dammas av..?

Och självklart finns det de underbara personer som finns kvar i mitt liv och som betyder enormt mycket..

Inga kommentarer: