lördag 18 april 2015

Lämna vw?

Det är bara att inse att min bil börjar vara några år och att behovet av bil ser annorlunda ut nu än för några år sedan. Då skulle det bara vara fart, väghållning och bus som gällde!

Några år med bus, fart och fläkt senare och en fortkörningsbot.. samt några år på nacken - klurar jag på vad nästa bil kommer att bli.

Ärligt så funderar jag på att överge vw, skippa audi och skoda. Inte för att jag inte gillar dem - för det gör jag verkligen. Men Skelleftebil är så jävulusiskt dyra jämfört med exempelvis mullersbil i Piteå!

Min personliga uppfattning är även att mullers har mer kompetent personal. Jag vill ha bra service och rimligt pris. Om jag väljer att fortsätta med vw, skaffa en audi eller skoda - ska jag då måsta åka till Piteå? Jag tycker inte det.. O det får mig att fundera - ska jag se på andra bilmärken?

Genom åren har jag mött många olika verkstadsmottagare och lärt mig ett och annat. Jag tål inte dem som inte lyssnar på mig eller ännu värre - de som ska klappa mig på huvudet för att jag är kvinna och säga att jag inte kan något?!

Hade problem med min volvo för herrans massa år sedan - det droppade om den bara just när den var nystartad och kall. Tog man upp vätskan från marken luktade det bensin men såg ut som olja så jag fick inte ihop det och rådfrågade en verkstadsmottagare. Han tittade på mig med blicken: "lilla flicka" och sa till mig med mogen röst att det bara var vatten från AC:n! Jag svarare kort att det är en volvo från 1982: DET FINNS INGEN AC!

3 kommentarer:

Karlsson sa...

Know the feeling :/ Skellefteåbil är bra på att ta betalt sedan har dom haft så okunniga kundmottagare vet dock inte hur det är där nu..... Har också funderat på att ev byta bil men vet inte till vad? enda som är säkert att det blir inte Audi igen.....kanske tillbaka till BMW? :)

Anonym sa...

"....ÄNTLIGEN.. " som Fylking skulle ha utbrist, det finns ju så många bättre bilmodeller än VAG har att erbjuda....! :-D

Anonym sa...

"....ÄNTLIGEN.. " som Fylking skulle ha utbrist, det finns ju så många bättre bilmodeller än VAG har att erbjuda....! :-D