fredag 15 december 2017

Julen är inte ett inslag som bara innebär glädje tyvärr..

Tidigare så tänkte jag ofta på alla som satt ensamma på julen och inte hade någon familj att fira med. För min uppfattning är att det är främst familjen som vi firar julen tillsammans med. Jag tror att många känner sig ensamma under julen.

Jag har inte bloggat på ett tag och det är för att julen väcker ångestkänslor hos mig. Har du aldrig upplevt ångest så kan det vara svårt att förstå känslan. Men det är främst på morgonen. Vakna till känslan av en käft smäll och därefter sitta fast i sängen i gummiband och knappt förmå sig att ta sig upp. Det är jätte jobbigt. Jag vill alltid kunna styra mina egna känslor.

Men just julen, Två senaste julen och sjukdomen väcker dessa ångest känslor och jag kämpar med dem. Blir det som i fjol så blir det mildare på juldagen.

Hur upplever ni julen? Är det bara glädje?

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag får mer eller mindre ångest, lite bättre nu.Åkte in med panikångest mitt i julhandeln ett år.
Det är inte bara glädje över julen, även om jag skulle vilja det
Kram❤️