lördag 2 oktober 2010

Polis-fredag..

Går kvällen var nog en av de mer polis-rika kvällarna på länge...

Allt började när jag och co var och skulle tanka. När jag står och ska knappa in koden så kommer 2 killar i 13års åldern varav ena ställer sig typ 30cm framför mitt ansikte och stirrar på mig med halvslutna ögon. Han var JÄTTE packad!

Innan jag reflekterat över det så frågar jag vad han vill.. han svarar inte utan ställer sig och stirrar där jag ska knappa in koden.. sedan är killen på väg att lutandes mot bilen med ansiktet mot bilen.. jag säger åt honom allvarligt att akta min bil och flyttar på honom med armen.. Killen stirrar då på mig provocerande och så öppnar han min passagerar dörr!

Kände hur irriterad jag blev och hur det hördes på rösten så jag går fram till honom och skjuter undan honom från dörren samtidigt som jag stänger den. I samma veva kliver kompisen ur sin bil och ställer sig där.. killarna går bort en bit innan den väldigt påverkade killen påbörjar att gå mot min bil igen.. Patrik kliver då ur min bil.. och lång som han är så stannar killarna upp..

Killarna traskar iväg upp mot skogen och vi rullar undan lite från bensinstationen - vi konstaterar att de där killarna var UNGA och beslutar oss att ringa polisen.

När polisen väl kommer upp mot skogen där de står - så beslutar sig en av killarna att springa till skogs.. då lämnade vi platsen..

Senare på kvällen blir vi uppringde och ombedda att komma förbi en kompis lillebror för han behöver hjälp - det är människor som bråkar med honom. När vi kommer till platsen är det ett 15tal personer och bara ogjort att slagsmålet igång..

Än en gång larmas polisen.. de två personer som följde med mig var ut och pratade med bråkstakarna och det resulterade i att det lugnade ner sig lite..

Allmänt rörig kväll kort och gott..

Inga kommentarer: