söndag 1 januari 2012

Snöröjning vs lokaltrafik?!

Läste en artikel i lokaltidningen där det diskuterades om lokaltrafiken och antalet avgångar. Som det är idag finns det väldigt få avgångar. I artikeln efterfrågades det hur man skulle få fler att lämna bilen hemma och välja att åka lokaltrafik i Skellefteå.

Jag känner att det upprör mig lite. Eller hela snöskottnings-situationen upprör mig. Skellefteå kommun har ändrat gränsen för när de skall skotta. De vill samtidigt att man skall välja att lämna bilen hemma när man ska in till stan - de vill hellre att man skall åka kommunalt, cykla eller gå.

Men den här ekvationen går inte ihop! Det är undermåligt med avgångar på lokaltrafiken till att börja med.

S
edan är det så dåligt skottat så det inte finns någon möjlighet att kunna cykla.. om ens KNAPPT GÅ?!?!

För att tillägga så är den befintliga snöröjningen så undermålig att det nästintill krävs att man har fyrhjulsdrift på bilen. Jag tar mig just såpass fram med min volvo..!

Inga kommentarer: