onsdag 11 januari 2012

Trevlig polis..

Har haft i åtanke ett tag att jag velat fota lite inne i stan - under den fina belysning de satt upp kring gågatan. Jocke har tidigare bett mig att fota hans bil. Så därför blev detta bra tillfälle att slå två flugor i en smäll.

Lite utmaning att fota både när det är så mörkt och ljust på samma gång..

Valde att fota på kvällen med tanke på att man egentligen inte får parkera med bil på dessa ställen. Min tanke var då att det är lite folk i rörelse och få skulle därför bli störda..

Men vi hann inte stå länge och fota innan Jocke säger bakom ryggen på mig: "Nu kommer BFC..."

Civilarn rullade upp bakom mig och polisen frågar vad vi håller på med. Jag backar bak så polisen kan se kameran på stativet och berättar att vi fotar. Polisen upplyser om att det är stoppförbud där vi står. Jag förklarar att jag tyckt belysningen är så fin och har försökt att fota där på kvällen för att störa andra så lite som möjligt. Polisen godtar detta och rullar därifrån när vi hoppar in i bilen..

Men vi hade ju planerat att fota på fler ställen där man int får stå. Vi rullade en sväng förbi stationen och såg att en bekant till mig var i tjänst inom polisen. Så ringde snällt till honom och frågade om de skulle skälla på oss om vi stod och fotade lite snällt och oskyldigt på denna plats. Det var okej om vi int gjorde för mycket väsen av oss samt om vi int tog hela natten på oss. :)
Så nu har jag lite att leka med :)

Inga kommentarer: