söndag 28 oktober 2012

Dålig helg..

Det har varit en helg när det hänt mycket tråkiga saker. Natten mot lördag brann bland annat min farmors bonnstadskammare ner.

Lördagskvällen blev en kille ihjälkörd i Malå och flera skadade.

Denna händelse i Malå - jag hoppas verkligen att sjukvården finns där och inte släpper taget i första hand om killen. Jag vet personligen att i chock förstår man inte mycket - det är endast simpla saker som går in. Det finns inte på kartan att man skulle behöva hjälp att prata om saker. - Men det kommer senare. O då är det viktigt att sjukvården finns där och kan erbjuda samtalshjälp osv.

Jag tycker även väldigt synd om pojken som blev ihjälkörd, hans familj och nära anhöriga. Det är en sorg.

Mina tankar har även gått till alla tidningar och sajter på nätet som gottat ner sig i denna händelse. Aftonbladet, expresssen mfl har valt att censurera delar av bilderna som de publicerat. Folkbladet har valt att inte göra det. (Kombinationen av "styling" på bilen gör att det förmodligen bara finns en som ser ut på detta sätt). På ett sätt tycker jag att aftonbladet och de övriga tidningarna som valt att censurera delar på bilden gjort rätt! Eloge till er!

Det räcker att förmodlingen hela Malå vet vem som framfört fordonet. Killen mår nog tillräckligt dåligt själv ändå över händelsen.

En sån här händelse är nog något de flesta motorburna ungdomar bävar för ska hända. Ingen vill skada någon annan eller något ting. Händer det något - så är det tyvärr ett faktum att det är otroligt mycket skitsnack. Jag har själv varit rädd förut att göra bort mig och få höra allt skitsnack.
Jag tycker verkligen synd om alla inblandade i händelsen. Jag har inte tänkt att döma. Det är straff nog att måsta leva med det faktum att detta har hänt - för alla inblandade. Jag tänker på er.

Inga kommentarer: