tisdag 9 oktober 2012

Sober october..

Är det bra koncept?

Jag har grubblat på det. Behöver vi en månad som ska vara helt nykter? Är det så illa?

Självklart tycker jag det är bra att man uppmuntrar nykterhet. Men ska det krävas ett helt koncept "sober october"?

Personligen så är jag ingen stordrickare. Jag vill vara körbar. Att kunna komma och fara som jag vill. Utan att måsta ringa efter skjuts. Om något händer så kan jag ta mig dit eller därifrån.
Känslan av att ha koll på läget. Jag gillar det.

Att vara uppe sent på natten och ha roligt utan alkohol. Slockna direkt av utmattning när man kommit hem och huvudet nått kudden i sängen. Det är en underbar känsla! Och ännu bättre är det dagen efter när man vaknar upp och mår bra.

Vad tycker ni om konceptet "sober october"?

Inga kommentarer: