torsdag 10 januari 2013

Kloka människor..

Jag tror på att ta sig tiden och visa de i sin omgivning att man uppmärksammat dem och att man uppskattar dem.

Jag försöker vara duktig på att säga om jag tycker någon har en snygg tröja, om jag tycker någon är klok etc.

I vardagen möter vi olika människor. Återkommande händer det att jag träffar personer som jag har någon sorts relation till samt främmande människor - personer som exempelvis möter mig på ett otroligt trevligt sätt eller säger kloka saker. Sånt gör mig glad.

Jag uppskattar verkligen sånt. Det kan låta konstigt - men jag försöker se de tillfällen och stunder i livet som är guldkorn för mig.

Jag försöker även gå tillbaka till den personen och säga att det du gör eller gjorde - jag uppskattar det!

En klok kollega tog sig tiden igår och stannade upp mig. Sa några kloka ord som efter en natts sömn har gjort/betytt mycket för mig.

Jag tror och vill verkligen uppmärksamma dessa tillfällen och situationer. För de är viktiga. Inte bara för mig. Tror även för andra.

Inga kommentarer: