tisdag 15 mars 2016

Ändrade planer..

Läkarna har tidigare sagt att de skulle reducera dosen med Taxotere och hoppas att det skulle vara hanterbart då och skulle det inte gå så skulle de eventuellt gå tillbaka till EC eller byta till någon annan cellgift.

Idag ringde sjukhuset och meddelade att de vill ge mig en annan cellgift som jag ska få varje vecka under de kommande åtta veckorna - istället för var tredje vecka. Behandlingen blir lite längre således men förhoppningsvis slipper jag få hemska biverkningar som gör att det inte går att leva som vanligt.

Än en gång står jag alltså inför att inte riktigt veta vad som komma skall eller hur kroppen ska reagera på det. Det är jobbigt att inte veta och det är tufft när planerna som jag mentalt förberett mig på ändras.

Mina blodvärden var dock bra så imorgon blir det cellgifter - den nya sorten Taxol. Hoppas att jag ska kunna leva lite som vanligt även om jag allmänt är tröttare och svagare i kroppen.

Tänk så fort muskler försvinner och så lång tid det tar att bygga upp styrka.. Det är skönt att det börjar vara mer och mer vårväder ute och att jag tar mig ut på promenader när orken finns..

Inga kommentarer: