lördag 22 april 2017

Det gäller att ha koll..

Mitt inlägg idag är inte för att beskylla någon.. utan mer för att belysa att det kan bli tokigt och hur viktigt det är att ha koll.

Jag får ju X antal olika tabletter varje dag utdelat i en dosett. Det är ett önskemål som jag själv bett om - det är så många olika tabletter och att hålla reda på vad som ska tas och NÄR. Men nu senast så hade några av mina tabletter tagit slut innan veckan var "slut". Problemet som sedan uppdagades igår kväll var att jag fått utdelat dubbelt så mycket morfintabletter i min dosett som jag egentligen ska ha.

Tur nog var att jag tyckte det såg lite konstigt ut i dosetten och kunde ta kontakt med dem som delar och som kunde komma och se över dosetten och det hade blivit galet. O ännu mer tur att jag inte hade stoppat i mig galet mycket morfin.. Jag är tacksam att jag hade lite koll.

Som sagt, jag är inte ute efter att beskylla någon utan mer bara belysa - det är bra att försöka ha lite koll själv även om det inte är så lätt. Alla mediciner som byter namn, utseende osv.

Hoppas ni alla får en trevlig helg.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej!
Tack det samma❤️