lördag 15 april 2017

Från att erbjuda omtanke till att i princip bli beskylld..?!

Är det något som skulle kunna göra mig riktigt arg så är det om någon skulle exempelvis göra en skada på min bil och sedan inte lämna något meddelande. Det är inte okej!

Mina föräldrar flyttade för snart ett år sedan till en ny bostad. Nyligen fick de en ny granne - jag har sett de gånger jag varit dit att grannen fått ett dörruppslag på ena framskärmen. När jag kom dit här om dagen stod (vad jag antog var mannen i hushållet) och polerade på uppslaget. Ni som känner mig vet att jag har diverse bilsaker i min bil så jag frågade snällt om han fått dörruppslag och sökte i minnet samtidigt om jag hade någon polertrasa i bilen. Då svarar mannen: att det är en smitning och frågar därefter om det är MIN MAMMA som kört på den?!

Kände bara hur arg jag blev. Svarade att mina föräldrar har sin bil i garaget och inte ens står i närheten av den där bilen.

Berättade senare för mamma och min låtsas pappa om vilken bil det var och vi kollade upp ägaren. Mamma gick ner för att prata med den kvinnliga ägaren och hon såg ut som ett frågetecken och mamma fick förklara allt. Då visar det sig att det tydligen var vaktmästaren som "antagligen" skulle skoja till det. Men jag kan inte se något kul i det där. Jag har ju ingen aning i om vem han är.

O som sagt, jag frågade ju bara av omtanke.. Så tips till er som ska dra skumma skämt - säg till sen att ni skojade.

Inga kommentarer: