torsdag 15 januari 2009

Vad gör stressen med en?

Alldeles för mycket på jobbet. Snabbt tempo. Mycket att göra. Mer att göra och MEST.

Det är skönt att de stressiga perioderna är PERIODER och inte konstanta. Dock är det säkert så för en del och därav utbrändhet.

Det är mycket nu på jobbet och mer lär det bli med tiden. Mycket av det beror nog på världs ekonomins krasch. Vem såg det komma?

Jag är väl den som valt rätt yrke iaf utifrån den nuvarande situationen. Det känns skönt o veta att jag har det ordnat för mig en tid framöver för en gångs skull.

Men nu när det är SÅ mycket på jobbet är det svårt att varva ner när man kommer hem. Jag kan ånga på här hemma hur länge som helst och sedan när jag vet att det är dags för sängen så går det inte o lugna ner sig tillräckligt för o somna i tid.

Jag kom dock på en lösning hur man varvar ner för o sova. Det enda positiva med denna stress är att när väckarklockan ringer så tar det inte lång stund innan man är uppe i 110km/h igen.

Inga kommentarer: