måndag 26 januari 2009

Våra olika masker..

Har ni någon gång funderat på hur många olika roller ni spelar i erat liv?

Då syftar jag inte främst som rollen som tex dotter och barnbarn.

Jag vill lika våra roller med masker. Olika masker som vi bär i olika sammanhang och tillfällen.

Jag kan tycka ibland att det är svårt att posta allt jag tycker i min blogg då det krockar med andra roller som jag har. Min profession gör att jag passar mina ord - vem som helst kan ju faktiskt läsa det jag skriver här. O det skrivna ordet kan tolkas på så många olika sätt och speciellt av människor som inte känner mig så väl.

Jag gillar mina olika masker. Masken som starter - att få vara en bestämmar-jävel samtidigt som jag har SÅ mycket ansvar och SÅ mycket att hålla reda på.

Den roll/mask som är svårast att lägga av sig är min profession - får man någonsin vara helt ledig? Ja, jag vet att man skall lämna jobbet på jobbet och det tycker jag att jag gör. Men det svåra är att känna sig som en helt vanlig människa i vissa situationer. Jag kan tänka mig vilka rubriker aftonbladet och expressen skulle kunna krydda till.. "Socialsekreterare felparkerade medvetet"

Btw, jag gillar min roll som socialsekreterare. När folk frågar vad jag arbetar som brukar jag svara "soc-tant och en het sådan" ;)

1 kommentar:

Mikaela sa...

Hetaste soc kärrigarna i sverige ju!!