torsdag 31 mars 2011

Actionladdad kväll!

AIK, SKELLEFTE AIK!!!
Alltså så otroligt härlig seger!! - Var några ångest laddade sekunder i slutet men nu är vi i FIIIINAL!!! *jublar*

Tack för en god match Luleå - men välkomna tillbaka nästa år!
Vägen hem blev en något SPÄNNANDE tur!

Satt i telefon när jag inser att det är en bil in i norra rondellen och han kör redan på fel sida vägen! - Kastar på luren och ringer larmoperatören. Kommenderar larmoperatören att snabbt koppla mig till polisen då det är en misstänkt rattfyllerist som kör på felsida av vägen och över hela vägen..

Berättar snabbt för polisen om regnr, färdriktning och hastighet samt färdväg ÖVER (hela vägen) och UTANFÖR vägen!
Förklarar snabbt när vi byter riktning och i lasaretts backen viker bussen som kör bakom mig in framför bilen så han spärrar hela vägen. Chauffören av bussen hoppar ut och springer fram till gubben i bilen. Jag säger åt polisen i luren att stanna kvar i mobilen i bilen medan jag går ut tvärt och pratar med chauffören. Sedan kommer patrull på plats och jag säger hejdå till polisen i telefonen..

Så nu har jag fått lämna mina uppgifter och vad jag sett - polisen sa att de ville plocka kortet av mannen och eventuellt skulle återkomma till mig..

- Allt det här har resulterat i att jag sover inte på flertalet timmar till skulle jag gissa.. Är speedad nanting!!!

Inga kommentarer: