lördag 14 maj 2011

Konsten att ragga..?

Jag har hittills under mina körkorts år klarat mig undan att vara fyllechaffis under en hel kväll men igår blev första gången. Sällskapet var roliga och bilen var trevlig att köra så jag hade himla kul.

Vi hittade ett trevligt ställe där vi satt och drog dåliga skämt och roliga historier för varann. Kvällens första "action" var en bil i rondellen breve som halverst var offroad vilket resulterade i att de lyckades kränga av däcket från fälgen?!
En stund senare var det kvällens andra action - blåljus och rödljus bakom mig.. Första polisen som kom fram till bilen ville se körkort. Medan den andra kommenterade att de inte gillat körningen under kvällen..! Men det var belysningen han syftade på.. Att de mött oss med dimljus på och att sedan halvljuset kanske..kanske..kanske lyste lite annan färg än vitt.. ;P

Fick lämna lite luft som var lite komplicerat pga hostan men det gick bra tillslut. Det roliga var när vi stod utanför bilen och pratade med polisen vi 4 som suttit i bilen samt d 2 poliserna - ena polisen frågar varför lysena inte lyste vitt när vi/de visste om att man inte får ha så. Sebbe berättar då glatt för polisen att det är så man raggar tjejer - sedan pekar han på mig och säger att "vi raggade ju upp henne"! HAHA! Jag bad bara Sebbe vara tyst och alla skrattade vi gott.

En bot senare så hamnade vi på krysset där kvällens sista action skedde.. Jag har sett många fulla människor där men det här tog priset! Först häller killen hela sin smältost över benen. Sedan går han rakt in i glasdörren till serveringsrummet med maten och allt så det blev mat på rutan!! HAHAHA!!

Kvällen var underbart rolig iallafall - idag blir det att skruva i päronas bil och sedan blir det grillparty för mig :D

Inga kommentarer: