lördag 28 maj 2011

Ny bil?

Lördagsdagen blev att följa mamma till en bilaffär för att kolla på ny bil åt dem. Det är nog väldigt ovanligt att familjens dotter får vara språkrör inne på bilaffären.. Men jag tar det som en stor ära :D

Var ju tidigare den enda motortoken i familjen - nu har jag dock lärt upp min lillebror att bli det.

Försäljaren var riktigt trevlig också och lyssnade in vad de hade för önskemål. Min erfarenhet av verkstäder och bilförsäljare är att de allt för många gånger behandlar en på ett sämre sätt för att man är kvinna. Att inte bli tagen på allvar osv. Men de gånger man träffar dem som bemöter och möter upp en på ett bra sätt - då blir jag så glad :D

Var ute o provkörde en bil iaf. O det är en glädje att se min mamma köra en mer gasglad bil för hon får leende upp till öronen! Sen vill jag skryta upp na o säga att hon är jävligt duktig på att köra bil!

Så nu blir det väl att sätta ut deras bil på blocket inom kort och sedan jaga ny bil åt dem =)

Inga kommentarer: