söndag 13 november 2011

Gårdagens goda gärning..

När jag bodde i Piteå så hade vi en granne - en gammal gubbe som typiskt inte skulle haft körkort. Han hade absolut ingen koll på hur han körde. Han körde på stora stenbumlingar på området där vi bodde och repade fronten mm. En morgon när min dåvarande sambo kom ut till bilen så var hans mittersta extraljus trasigt.

Denna gubbe hade garaget just framför hans bil så det var ju inte speciellt svårt att lägga ihop ett och ett. Att denna man backat för långt bak när han skulle in i garaget och då med dragkroken plockat extraljuset. Min dåvarande sambo ställde gubben mot väggen och frågade ut honom om detta. Han skyller denna gång på att det skulle varit 4-5 ungar som sprungit därifrån mitt i natten och att han skulle ha sett detta.

Jag i ilska konfronterar gubben än en gång - informerar mannen om att det syns tydligt att det är från en dragkrok. Mannen påstår då att "ungarna" ska ha haft en bil! I samband med detta kontaktades polisen - polisen sa att de hörde att han ljög men då det saknades vittnen fanns inget att göra.

Där jag bor nu har jag en granne som är typ samma sorts bilförare som denna gubbe jag berättade om ovan ^. Igår när jag stod och höll på att klä på mig hör jag ända in hur han försöker fickparkera ute på gatan. Han är en sån typ som tokvarvar och har noll koll på dragläget. Han lyckas iaf backa in i en annan grannes bil så jag hör det ända in. Gubben parkerar sedan sin bil - går ut och kontrollerar eventuella skador på sin bil och går sedan in. Jag blir vansinnig!

Lyckas forska reda på vem som står som ägare på bilen - det är pappan som är registrerad på bilen så ringer honom och informerar om det inträffade. När de kommer till platsen möter jag upp dem tillsammans med ytterligare en granne. Denna granne har även sett vad som hänt och ringt polisen. Så fick lämna lite info till polisen och nu är uppdraget att tillsammans med polisen försöka få bort denna man från bakom ratten. Han har än så länge körkortet kvar.. men inte länge till hoppas jag..!

1 kommentar:

Johanna L sa...

Lycka till, hoppas ni tar gubben!