torsdag 22 september 2016

Framåt men ibland händer det att det går lite bakåt..

Tycker sammantaget att allt går åt rätt håll med att komma tillbaka. Sakta kan jag känna mig piggare och mer fylld med ork. Men så kommer det stunder då det blir ett litet bakslag - och jag blir SÅ SLUT. Stunder då jag känner att mina känslor är mer känsliga för intryck. Sorg och andra känslor blir så otroligt mycket starkare än vad jag vanligtvis skulle ha upplevt dem som.

Det känns skönt att vara rätt självmedveten om hur jag fungerar även om det kan kännas lite ledsamt de gånger som det blir ett litet steg tillbaka även om jag vet att det går åt rätt håll. Många tycker att jag ser pigg ut och det är roligt att höra. Känner mig fräsch också nu när jag fått håret tillbaka. När jag tittar på bilder från när jag var hårlös så är det svårt att förstå och ta in - det där var jag för några månader sedan...

Besökte jobbet igår en snabbis för att prata med min chef om arbetsträningen - jag tänker att det blir bra att börja med arbetsträning och känna mig för. Jag ska verkligen försöka lyssna på kroppen.. Jag vet att det är många nya på jobbet som kommit under min sjukskrivning och det var nog en anspänning i att fara till jobbet för efter besöket på jobbet och en lunch med mina bröstsystrar så var jag helt slut! Satt i typ två timmar ute med katten i min fåtölj och bara satt. Orkade inte ens öppna min bok. Skönt att ha möjligheten att bara få vara. Katterna har en lugnande effekt på mig..

1 kommentar:

Elin Lindén sa...

Du ser verkligen fräsch och pigg ut men jag kan tänka mig att dagarna är olika. Men du är otroligt stark och medveten! Det ser verkligen super mysigt ut de bilder du delar med dig av från fotöljen och katter är verkligen ett läkedjur. De känner av alla ens sinnesstämningar och beter sig efter de :) Stor kram till dig