söndag 4 september 2016

Det svänger lätt..


Jag tycker det är skönt att någonstans ha lite lösa planer för dagarna som kommer. Det är skönt att de inte är spikade utan det får ändras ifall exempelvis jag inte har orken den dagen. Haft en jätte bra helg i grunden. 


 


 

På lördagsdagen gjorde jag, mamma, Ingemar och Patrik äppelmos här hemma för ett år och sedan hjälpte mamma mig att rensa lite ogräs i rabatterna och instruera mig hur jag ska göra med plantorna sen när det börjar frysa.. 

På lördagskvällen var vi bortbjudna till Öhn, Ursviken på en supergod middag och underbart sällskap! Klockan blev drygt 2 innan vi var hemma i natt.. Det var länge sedan jag hade så kul! Så borde alla helger vara - förutom den sena timmen ;)

Idag har jag besökt min pappa en stund som är på visit i stan. På väg därifrån så kom informationen att någon stulit vår båt i stugan! Snacka om att få en ur balans. Vanligtvis skulle jag tycka att en sån sak är skitjobbigt - men nu blir det f*n värre. Jag fixar som inte alls att parera och blir bara olycklig inombords. Förstå mig rätt. Men det här behövde vi inte som grädde på moset. Kan inte allt bara vara bra nu?

Jag har lagt ut massa efterlysningar på facebook och min förhoppning är att det kan ge utdelning. Antingen har de bogserat båten över sjön eller rott iväg med den. Motorn är typ en gammal 4,5 hk mercury. Lägger ut en bild på båten ifall någon ser den i anslutning till Burträsket. H2O-märket finns inte kvar längre (det är nog övermålat).

Inga kommentarer: