tisdag 15 november 2016

"Skotta!"

Som flera av er kanske redan läst på facebook så var jag igår förbannad på både Postnord och Skellefteå kommun. Jag har kämpat på här hemma och skottat och hållit undan på uppfarten och runt brevlådan så fort det snöat och den enda gång plogbilen dragit av gatan.. Men igår när jag kom hem efter kursen så hade plogbilen dragit ihop en snöhög just bortanför brevlådan. Då har brevbäraren skrivit på ett av våra brev: "Skotta!".

Men vad f-n tror du att jag gjort hela vintern?! Må vara om jag inte hade skottat en enda gång men jag har hållit efter så pass mycket här att jag fått ont i bröstmusklerna. Jag är inte lika vältränad som vanligt för jag har genomgått behandling mot bröstcancer.

Men i ilskan mot Postnord för noteringen och mot kommunen, att de plogar först när det är blötsnö - så gick jag ut och hackade i snöhögen och lyfte undan en del.. det fick jag ångra i natt. Haft så ont! Tagit alvedon men trots det vaknat och haft ont.. Så nu blir det vila..

Inga kommentarer: