torsdag 22 juni 2017

Har mitt eget kortison ersatts av medicinskt?

Det blev inga cellgifter i veckan. Mina värden var för låga både blodvärden och vita blodkroppar. Återigen har vården försökt trappa ur mina kortisontabletter som jag ätit under en längre tid. Det gick en dag sedan var kräkningarna ett faktum. Slutade med betapred-tabletterna på måndagen och på tisdagen började jag kräkas igen.. så har fått gå på dropp och fått intravenös medicin mot illamåendet tills igår. Idag, peppar peppar verkar jag klara mig bättre.

Jag hade en teori kring nedtrappningen som min läkare tror på. Det finns ju inget rätt och fel i det här med betapred. Men om man äter dem tillräckligt länge så stänger kroppen ner sin egna produktion av kortisol. Så nu blir det inget mer nedtrappning iaf innan bröllopet. Eller inte under gränsen som verkar vara 2 tabletter för mig hittills.

Nu håller vi tummarna att illamåendet håller sig borta. AHS har stora planer för hur de ska hålla mig i bästa form till bröllopet och hur jag ska få den mest underbara dagen i mitt liv trots de metastaser jag har i kroppen osv. Det känns jätte bra.

Inga kommentarer: