måndag 5 juni 2017

Nervositeten tar luften ur en..

Förra veckan genomgick jag datortomografi för att kontrollera så att metastaserna i kroppen minskar. Idag träffade vi läkaren för att gå igenom resultatet av röntgen - det ser bra ut. Metastaserna fortsätter att minska och vissa har till och med försvunnit.

Jag blir verkligen jätte superglad över ett sånt resultat. Men nervositeten innan gör också att det tar luften lite ur mig. Att ge mig själv tid och ta in all information som läkaren gav och sedan förstå. Jag kände mig rätt trött efter mötet men glad.

Det jag vet nu är att det är 2 månader till med cellgifter som väntar innan det sker en ny utvärdering igen. Sedan kan det bli tal om någon underhållsbehandling för att kroppen ska få återhämta sig. Men jag har påtalat datum för bröllopet till min läkare och sköterska och önskemål att inte få några cellgifter just den veckan.

Sedan så har det varit skönt sedan de gav mig två påsar blod - jag har haft så mycket mer ork än innan. Då kändes det som om jag bara ville sova. Nu orkar jag ju göra saker och leva livet lite.

4 kommentarer:

Prästbacken sa...

Så himla skönt att höra att du mår bättre och att det går åt rätt håll. Håller tummar och tår för att det ska fortsätta och att du ska bli frisk.
// Anna.

Unknown sa...

Underbart att höra att det går åt rätt håll. Fortsätt och kämpa❤️ Du kommer att utstråla på ditt bröllop😍 Nu är det bara att planera trevligheter och njut.

Unknown sa...

Så härligt att höra.positiva besked gör det lättare att planera bröllopet ❤️

Unknown sa...

Härligt att få lite positiva besked! Och lite blod..😘 Och sååå roligt med bröllop! 💞💕