torsdag 19 april 2018

Livet är verkligen inte rättvist..

Som jag antagligen nämnt tidigare så har jag upplevt värk i benen efter att ha åkt en massa snowboard. Mina blodvärden har varit dåliga, både blodplättar, vita- och röda blodkroppar. Så förra veckan fick jag blod på fredagen. Söndagen tog de prov hemma för att kunna avgöra om de kunde göra benmärgsbiopsi. Onsdagen tog de vanliga prover på mig samt magnetröntgen för att förhoppningsvis få lite svar på värken i benen.

Igår ringde min läkare från Umeå och pratade om att de ville ha mer koll på mig. Att de skulle ta fler kontroller och att eventuellt lägga in mig i Umeå på NUS från idag (torsdag).

Min bonuspappa körde mig dit eftersom Patrik skulle på eget möte i Umeå. Jag lämnade blodprov och sedan anslöt Patrik till mig och Ingo inför läkarbesöket och få reda på sanningen.

Här kommer den jävla sannningen: metastaserna har spridit sig till benmärgen. Imorgon påbörjas nya cellgifter igen. Jag kommer antagligen tappa håret...igen.

Varför är livet så oerhört jävla orättvist? *gråter*

Jag ska spöa den här jävla sjukdomen men den skrämmer mig..

6 kommentarer:

Elin Lindén sa...

Jag gråter också!!! Fy fan så jävla orättvist!! Du har gått igenom nog mycket nu!! Jävla fucking skitsjukdom ��
Jag önskar att du får fortsätta få bra behandling, magisk hejjarklack och att som du säger ska besegra sjukdomen ❤ Du är fantastiskt grym �� sparka skiten ur kroppen nu en gång för alla!!! Vi hejjar på dig och skickar bamse kramar

Unknown sa...

Fuck cancer!

Man måste få sörja men sen kommer du bli förbannad och resa dig som fågel Fenix ur askan, med nya tag och kicka sönder den här fb cancern!
Stor kram från Göteborg ❤️

Anonym sa...

Jag blir så ledsen för din skull. Fortsätt kämpa. Kram Mona

Anonym sa...

Fy så orättvist! Fortsätt kämpa och krossa denna förjävliga sjukdom! Du är en fighter! Styrkekramar

Anonym sa...

Styrkekramar. ❤

Anonym sa...

<3