måndag 9 april 2018

Mycket som händer

Det har varit mycket tankar och känslor på både gott och ont senaste tiden och det är en av anledningarna till att jag inte skrivit på ett tag.

Jag har hunnit fylla 34 år. Hade ett litet kalas några dagar innan jag fyllde år och det blev precis lagom. Det kändes så rätt när födelsedagen väl kom. Att inte ha en massa inbokat. Att ta dagen som den kommer. Det enda som faktiskt var inbokat var att gå ut och äta tillsammans med älsklingen.

Senaste veckorna har jag haft mer eller mindre värk från benen, vilket även påverkar psyket. Jag blir less på att vara sjuk och det tar på orken att ständigt ha denna värk. Jag vet inte om det beror på träningsvärk från min snowboard åkning (borde inte vara det).. men det jag märkt av till viss grad är att det verkar reagera på värme/kyla. Vid kyla får jag ondare och det är främst låren som gör ont.

I lördags fyllde min älskade syster 32 år. Vi gav henne lite korta instruktioner på när hon skulle vara klar och att hennes kille skulle packa väska åt henne. Så igår morse bar det iväg mot Piteå på Kust & Spa. Hotellfrukost och sedan spaa på morgonsidan där. Det var så trevligt och så skönt! Tror vi alla skulle behöva pyssla om oss själva mer regelbundet.

Men självklart väcker smärtan oro hos mig men igår så kände jag mig mer smärtfri än vad jag gjort över tid senaste tiden. Jag tänker att all värme gjorde gott. Sen känns det bra att ha återupptagit en samtalskontakt för att ha någon utanför familjen och bolla alla tankar med och eventuell oro.

Önskar så att jag nu bara var frisk och slapp eländet..

Inga kommentarer: