torsdag 29 mars 2018

Se in i framtiden, eller inte?

Tänk om jag eller någon annan verkligen skulle kunna se in i framtiden. Jag tänker på det ofta men inser fort att det inte bara skulle innebära bra saker. Det jag skulle vilja veta är när jag kommer tillbaka till jobbet. När kommer det bara gå framåt, utan några bakslag?

Men å andra sidan skulle jag inte kunna ta det motsatta. Att vi opponerar att livet alltid kommer vara en berg- och dalbana med den här jävla sjukdomen. Då är det bättre att ta dag för dag. Men jag längtar tills jag är i skick att arbeta.

Nu kommer påsken och jag ser verkligen fram emot det. Ledig tid tillsammans med Patrik. Försöka att verkligen känna att vi har helg och båda är lediga. Jag blir snart även ett år äldre. Nu har jag koll på min ålder - på tisdag, 3 april blir jag 34 år. Det känns helt okej. När jag har bra dagar då känner jag verkligen att det här är året som jag ska bli frisk.

Mina sämre dagar försöker jag hitta strategier att tackla. Jag har påbörjat en ny samtalskontakt som jag hoppas ska kunna ge mig lite verktyg för allt jag varit med om och är med om..

Hoppas ni alla får en glad påsk och ta dagen som den kommer.

Inga kommentarer: