onsdag 31 augusti 2016

Zzzzzzz....Zzzzzzzzzz

Jag har insett på senaste tiden att behovet av sömn är STORT. Det är mycket som kommer i kapp mig nu och som ska bearbetas och då behöver jag verkligen all sömn jag kan få. Med för lite sömn känner jag mig nästan nedstämd men det är nog så att då har jag inte tillräckligt med ork att tackla alla känslorna. Sömn är ju A och O överhuvudtaget. Och just nu har jag större behov än vanligtvis att få sova mycket, länge och ostört. Vardagen blir så mycket enklare då.

I natt har jag sovit som en prinsessa! Dock drömt SKUMMA saker! Drömde bland annat att vi skulle åka till USA. På vägen dit med familjen hände något med min ena bröstprotes så den blev i size av Pamela Andersons bröst! (Måste ha varit något med lufttrycket).. Sen skulle vi prova kläder i någon butik. Där träffade jag en annan tjej med bröstproteser och hon hade piercat sina i bröstvårtorna! (Nej, det är inte möjligt - då rinner vätskan ur). Plötsligt där i klädbutiken så exploderade min protes och det var bara lite plast kvar.. HAHAHA. Det är bara ett kort utkast om min galna dröm. Senare under natten drömde jag om nå galningar med automatvapen.?!

I övrigt så har jag besökt sjukgymnasten idag. Hon bedömde att jag inte var svullen om armarna osv som man kan bli när de tagit lymfkörtlar. Det är inte aktuellt med någon stödstrumpa för armen. Mina stickningar och domningar kan bero på bieffekter från cellgifterna och strålningen. Vävnaden under huden påverkas ju också av strålningen men förhoppningsvis ska det gå till sig. Upplever att jag är LITE bättre nu än för någon vecka sedan. Men deppad kan jag bli när det är höger hand och jag är högerhänt.. It sucks!

Imorgon blir det klippning av min långhåriga kaluffs! Tacka att jag har bästa frisören - allt hon gjort för mig har verkligen underlättat både mentalt och fysiskt under hela min resa.

Inga kommentarer: