tisdag 7 februari 2017

Första omgången... sms upp och ner.. vaken och virrig..

Sovit riktigt oroligt i natt - nervositet inför nya cellgifterna som jag skulle få idag. En helt ny sort som jag aldrig fått förr. Det var skönt att hjärtat följde med till sjukhuset och fanns med under behandlingen. Samt att behandlingen gavs i Skellefteå med en för mig bekant sjuksköterska. Det gjorde det hela mycket enklare. Som vanligt lyckades jag sova mig igenom cellgifterna.

Både under behandlingen, hemma och under dagen så har jag påbörjat att läsa sms, svara på sms och slutat med att skriva sms med tecken upp och NER?! Fråga inte hur jag lyckats med det.. men känt mig som en tonåring som somnat med mobilen i handen.. Skönt att få sova lite iaf. Imorgon kommer AHS till mig och ska dosettdela lite mer åt mig så får vi se hur det går med illamåendet. Min behandlande sjuksköterska tror inte att jag kommer tappa håret av den här behandlingen iaf. Inte för att det rör mig SÅ mycket så länge jag får må bra.. Men skönt om det får vara lite mer som förr,,

I övrigt så försöker jag ta hjälp av nära och kära i att komma ihåg saker här hemma. Stress och nervositet påverkar illamåendet. Kan jag då be P eller någon annan om hjälp med något simpelt som gör att livet känns lätt - då är ju det underbart!

Sköterskan sa också att om jag mot förmodan kommer må illa så är det av dagens dos även om den är anpassad. Den påfyllningen jag får om en vecka är mildare..

Jag har bett sambon idag att inhandla handsprit - så påminnelse till er alla. HJÄLP till att hålla mig frisk nu! Tänk på att hålla er på avstånd om ni inte är friska och tänk på handhygienen..

Inga kommentarer: