lördag 4 februari 2017

Livet går lite mer åt rätt håll nu..

Det har varit mycket tankar sedan beskedet om metastaserna, graviditeten och det faktum att jag inte var frisk som jag utgått från att jag var.. Tror även att alla i min omgivning fick en smärre chock.

Det senaste dagarna har jag iallafall fått behålla maten - vilken skillnad på livet! Bara vetskapen om att ha både livrem och hängslen. Att de finns här och hjälper mig om jag skulle behöva hjälp och att in i det längsta slippa sjukhuset. Att vi har förmånen i VLL att ha AHS - Avancerad Hem Sjukvård och gör så mycket i hemmet så långt det går och så länge jag önskar. Bara det stärker ju mig. Nu jävlar ska cancern få sig en vända så det räcker och blir över!

Det jag kan oroa mig för är att måsta uppleva igen sen när den här omvägen är över är att behöva jobba sig tillbaka in bland folk. Det har varit så jobbigt när folk inte känt igen mig bara för att jag inte hade mitt lockiga hår längre.. Att bli ytligt hälsad på för att andra inte känt igen mig vid första anblicken.. Det må låta som en fis i rymden men det är ändå något som passerat i mitt undermedvetna..

I min blogg vill ju jag både belysa toppar, dalar, vilken underbar sjukvård som finns och tankar som kan finnas och finns hos mig.

Jag tror att genom att prata om det så blir det mer hanterbart för mig och andra i liknande sits och att andra vågar närma sig ämnet och inte bara gömmer sig. Det kommer säkerligen finnas ämnen som rör till det för er också men jag tror att man ska våga ta iallafall lite på det. Jag kräver inte att alla läser vad jag skriver - men jag finns här i den mån att läsas som ni orkar. Jag delar även med mig i den mån som jag orkar. Vänligen acceptera också när jag säger att nu blir det nog.

Mycket av mina tankar nu går till hur cancern kunde sprida sig i min kropp när det inte synts på tidigare datortomografier, det inte finns någon spridning via lymfkörtlar etc. Vad innebär det här för min framtid och framtida kontroller? - Det är frågor jag får jobba med över tid för just nu är det för mäktigt men det kommer..


Inga kommentarer: