söndag 19 februari 2017

Omgång 2/2 avklarad

Cellgift 2/2 blev av i fredags. Sköterskan trodde att jag skulle må bättre av den än första delen men på kvällen kom det lite illamående. Som tur var hade de skickat med mig tabletter hem i förebyggande syfte. Det kanske är så att varje gång får jag ta det som finns att få för att slippa illamåendet.

Sedan tror jag att strålningen mot huvudet också kanske börjar ge med sig lite. Jag upplever lite mer och mer att jag återfår orken på dagarna även om jag sover stundvis. Nätterna är inte fullständiga men som sagt, det kan jag ta åter på dagarna.

Jag har hittat några säkra matkort - nyponsoppa för att skölja bort äckliga smaken på kortizonet, nudlar till lunch och sedan får P bestämma middag. Äpplen - Royal Gala är riktigt smaskiga också. Cola och glass kommer alltid vara ett säkert kort att få ner i magen trots cellgifter..

Vardagarna nu försöker jag att inte boka upp allt för mycket - någon liten utflykt i sakta mak är det jag klarar. Ingen stress för då vill jag kräkas. Ska försöka fixa min bil nu närmsta tiden. Pyspunka på ett däck skulle vanligtvis inte störa men nu behöver allt bara funka felfritt. Och sedan besiktningen - det är ungefär lika jobbigt mentalt som att gå till tandläkaren..

I övrigt så går mitt mående upp och ner.. vissa dagar vill jag bara gråta. Andra dagar funkar bättre. Men jag är rätt nöjd så länge jag får äta och behålla maten. Sen uppskattar jag alla gulliga som vågar höra av sig.. men de som ifrågasätter varför jag drabbats, socker, vitaminer, mineraler och droger - Nä, jag kommer inte svara. Inte nu, inte någonsin på något sådant. Jag har ingen aning vad ni förväntar er för svar heller för den delen.

Jag tycker att jag levt ett bra liv. Jag har tagit hand om mig själv, jag är mån om andra och finns för de som betyder för mig. Livet är inte rättvist. Cancer borde inte få finnas..

3 kommentarer:

Carina Hedlund sa...

Bra att du hittat några säkra kort, som Cola och glass. Nä, cancer borde inte få finnas. Skulle gärna träffa dig, men än så länge har mina förkylningssymtom inte gett med sig. Och de vill jag inte ge till dig. Skönt att du orkar oroa dig för besiktning av bilen.

Skickar lite cyberkramar❤️🐍❤️🐍❤️

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Hej!
Roligt att höra att du har hittat ljusa stunder i vardagen. Gör det du orkar med och det du tycker är roligt och ge dig energi❤