söndag 5 februari 2017

Hitta verktyg och laddningsstationer i livet..

Det är något som jag jobbar på med nu. Vad underlättar för mig? Hur kan jag ladda mitt liv med livsglädje? Vad värdesätter jag?

Ärligt så börjar det kännas nervöst inför cellgifterna - än en gång så vet jag inte vad som väntar. Det är nya gifter jämfört med allt jag tidigare tagit. Hur kommer jag att må? Ovissheten är jobbig. Samtidigt jobbar jag aktivt med att ta "helger" från behandlingstänket. Att inte tänka på vad som komma ska utan att fokusera på bra saker och sånt som ger livsglädje och laddar upp mig här och nu.

Igår åkte jag hem till en kollega och hennes man, såg melodifestivalen, klappade hundar, kikade på fiskeutrustning, skjututrustning och i deras garage. Jag trodde att jag skulle orka en eller två timme ute när jag lämnade hemmet men blev desto fler timmar och när jag kom hem mitt i natten så kände jag mig så glad. Lyckofull och frisk. För mig blev det helt enkelt en underbar kväll med blandad kompott av inslag. Jag tror på att försöka fokusera på sånt. 

I den enorma insamling som alla ni underbara hjälpt till med så har jag investerat i en lämplig laptop - då kan jag både hålla mig ajour med omvärlden, blogga, underhålla mig på olika sätt under behandlingen osv. Allt från att streama film till att orka ligga och läsa nyheterna..

Tack alla än en gång i min hejarklack och för den glädje ni sprider till mig

Inga kommentarer: