torsdag 13 juli 2017

Ett nej är ett nej..

Fick besök igår när jag låg och sov.. det plingade på dörren och jag väntade mig att någon av "mina" sköterskor skulle komma o ta prov på mig så jag gick och öppnade. Utanför står Jehovas. Jag har inte speciellt mycket erfarenhet av dem och de har inte besökt mig i min bostad tidigare. Men de skulle promt prata om livet och DÖDEN. Jag sa till dem flera gånger att jag inte ville prata om det med dem men de gav sig inte. Tillslut med tårarna i ögonen så sa jag som det är: Jag har METASTASER i min kropp och jag vill inte prata om det här med er!

Nä, men då ber de två kvinnorna att få läsa någon j**la bibeltext för mig. Sa bara nej och stängde dörren.

Om man ska ut och prata med människor - borde man då inte ha en bättre fingertoppskänsla? Samt att acceptera ett nej.

Har tidigare träffat mormoner på stan och de har velat prata om livet - men de har accepterat när jag sagt att jag inte vill prata med dem om de.

Inga kommentarer: