söndag 26 oktober 2008

Alkohol..


Jag har funderat mycket kring alkohol...
Jag tänkte nu bara prata generellt om alkohol.. utan att peka ut specifika tillfällen eller personer..

IQ. se har reklamen som ni såg här ovan.. den går nu på tv. O jag tycker verkligen att den lyckas måla upp verkligheten så himla bra! Jag var in på deras hemsida för o titta vad det var. Det är ansvarsfulla projekt runt om i Sverige hos t.ex. restauranger. Det jag hade önska hade väl varit att man kunnat ansluta sig till dem som medlem för att signalera utåt att supa sig klappkanon är inget bra.

Vad är det egentligen som gör att vi "måste" dricka när vi ska på fest? Hör det ihop med det sociala samspelet med andra människor? Är det påtryckningar från de som redan dricker?

Lever vi så tråkiga liv verkligen så att vi måste dricka för o ha roligt?!

Jag kan gå på fest och ha roligt utan alkohol.. Men det jag kan tycka gör det tråkigt.. Det är när folk klagar på att man är nykter?! Vad är det för fel på det?! Måste ALLA vara onyktra för att de här personerna ska känna sig glada och nöjda?

Tänk egentligen så mycket alkohol förstör.. Familjer splittras, folk kör bil onyktra, förtroenden blir svikna.. och i längden mår inte kroppen bra av alkohol.. Varför utsätter vi oss själva för detta?!

Tänker vi inte?! Eller vågar vi inte gå emot den alkoholpolitik som vi har i samhället?!
- Jag känner mig lite kluven. Det känns som om jag står i ett vägskäl och ska välja. Men en väg jag verkligen inte väljer är den med fest varje helg och bli så full som möjligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alkohol och andra sinnesförvrängande droger är bara en snabb tillfällig flykt från verkligheten.
Lever man i en verklighet där man trivs och har roligt finns därmed inget behov av att förvränga den för sig själv.

Frågan är vad som skrämmer folk från att ändra sin riktiga verklighet.