söndag 19 oktober 2008

Posten..

Jag antar att de flesta någon gång gjort adressändring i sitt liv. Hur tycker ni att det fungerat?

Själv så har jag än en gång skickat ett argt mail till adressändring. När jag fick jobbet i Pite, så beställde jag särskild postadress genom adressändring. O billigt var det inte!

Tanken är väl då att all post ska komma hit och inte till min lägga i Staaaan? - Kan man tycka iaf.. sen om d funkar är ju en helt annan sak.

Börjar bli smått less på o måsta jaga min post. Första gången jag flyttade hemifrån fick jag min mammas post till mig, min post hamnade hos min syster och ptja.. det är himla störande att måsta köra till andra sidan stan för att få tag på sin post.

Problemet jag hade när jag flyttade till min lägga i Staan var att jag fick grannens post konstant. Snäll som jag är bar jag ned den till dem och lämnade tillslut en lapp till grannen med uppmaning att sätta tydligare namnskylt på dörren. Detta efter ett försök att få brevbäraren att fatta att det inte bodde någon Joacim i min lägenhet.

O nu slutligen.. var hem till lägenheten igår och tömde köket. Vad finner jag innanför dörren? Jo, post! F*ck it! Varför ska man betala SÅ mycket för en tjänst som inte funkar till 100%?! Ska bli intressant vad adressändring svarar på mailet.. Gissar på något i stil med att de kommer kontakta berörd brevbärare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja! Jag hatar adressändring! dom kan nästan aldrig få det rätt och det ska vi betala för! *grr*

hoppas allt går bra i piteå o på nya jobbet =)