torsdag 2 oktober 2008

Fördel att vara tjej...

Det var längesedan jag tänkte på vilken fördel det är att vara tjej! Att det är enklare att möta polisen samt att besikta bilen om man är tjej är väl allmänt känt?

Fick erfara igår att man kan få lite extra saker oxå. Var o åt på max tillsammans med killen. Hips vips så var killen bak i kassan jätte trevlig. Jag tyckte han va lite näsvis och blev lite irri. Men han skulle som "smöra" lite så slutade med att Robin fick student-rabatt och 1 extra dipp utöver den han redan fått.

Hade en del probs igår med bilen. Den bara dog. Hips vips bara så där. Så ringde imorse till VAG och lyckades gulla till mig att få lämna in den idag. Dock visste de inte om den skulle bli klar under dagen. Robin skojjade o sa något om att jag skulle försöka va xtra gullig så de började med min bil. *skrattar* De ringde just innan lunch och berättade att de felsökt den i 3 timmar!

Dock hittade de inget fel och då hade felminnet och mycket mer testats. Jag frågade vad kalaset skulle kosta och valde att avbryta felsökningen där. Det hade tagit 3 timmar men han skulle ta betalt för 1. Snällt! Vilket skulle kosta 1060,-. Väl där payyade jag 1000,-!

Det är såna gånger man e glad att va tjej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nja, inte för fullt men lite...har ju bara 5 timmars pass så man får inte ihop så måga timar per vecka. Men det är ju alltid nått=)

Anonym sa...

Är man taskig om man säger att kvinnor inte borde ha samma lön då som killar eftersom ni betalar mindre för saker här i livet? ;)

Jämställdhet? Jo pyttsan! :P

Cerran sa...

Vi borde absolut ha samma lön som ni killar. Hur mycket mer måste inte vi tjejer gå igenom både med preventivmedel (det ger ju vissa bieffekter osv o d e inte alltid det delas lika).. sen finns d många andra exempel men d ids ja int dra här..